Партійний сайт і вибори

24.10.2016 16:35

І тоді знов перед партіями постане питання про те, як ті вибори виграти. Не намагаючись розкрити цю велику тему в одній розмові, зачепимо лише один конкретний аспект: як на результат виборІв впливає робота партійного сайту? Не національного, а саме регіонального, міського. Це тим більш варто зробити, бо нещодавно ми могли відсвяткувати роковини від початку роботи єдиного (!) у нас міського партійного сайту Демальянсу ( це тут: http://mk.dem-alliance.org/ ). Адже про враження від цього сайту відразу після запуску його в роботу ми говорили рік тому:

https://news.pn/ru/public/143933

А тепер можна подивитись, як той сайт показав себе в роботі, якими є наслідки. І зокрема: чи спричинив запуск сайту підвищення довіри виборця до партії? Ми будемо казати саме про довіру не випадково. Адже саме довіра трансформується у голоси. Вона є первинною, вона є саме тою метою, на досягнення якої має працювати сайт. І якщо про кількісь голосів можна казати тільки після виборів (або прогнозувати за допомоги соціології), то шляхи завоювання довіри добре відомі і саме під цим кутом поточну роботу сайту можна оцінювати вже сьогодні. Звісно, кожному з нас, кожен має подивитись на той сайт і зробити для себе відповідні висновки.

1. Ідеологія

Не пам'ятаю як було рік тому, але зараз більш виразно можна побачити, що Демальянс є до певної міри партією християнсько-демократичною. Зрозуміти, що зараз в партії з програмою, зможе не кожен. Вона якось там у стадії переробки, але навіть декларація про ідеологічний характер партії суттєва, вона визначає курс, а це не можна недооцінювати. Втім, відсутність чітко прописаної програми суттєво впливає чи навіть і провокує певні негаразди в практичній роботі, про які йдеться далі. Бо як нема програми, то центральний партійний офіс не може прописати під різні напрямки роботи методики, рекомендації, допомогти активістам на містах більш ефективно рухатись у визначений спосіб. Будемо сподіватись, що формування програми є справою недалекого майбутнього, а зауваження, що йдуть далі, допоможуть всю ту роботу організувати якнайкраще.

Зазначимо: згадка про ідеологію підвищує довіру виборця. Відсутність чіткого і зрозумілого викладення тої ідеології довірі шкодить.

2. Проекти

Так, сучасні погляди на організацію спільної роботи вимагають проектного підходу. Є проекти - то менеджмент на належному сучасному рівні, організація живе і розвивається. Нема проектів - менеджмент застарілий, неефективний, довіри (!) до такої організації нема.

Проекти на сайті є, вони згадані в кількості близько десятка. І певним чином ті проекти описані, але не як певні програми чи звіти про виконані заходи, а белетризовано, як щось на кшталт пригод з життя Гарі Поттера чи щось подібне. Бо при кожному проекті згаданий його лідер, ми про це поговоримо далі. Але крім відповідального у якості учасника, виконавця тих чи інших робіт здебільшого не згаданий ніхто. Нема також і тих власне окремих робіт, конкретних заходів. Відповідно, не згадані і наслідки, ступінь просування до загальної мети проекту від кожної конкретної проміжної події, що була складовою проекту. Загалом відчуття химерне. Ні, не завжди, бо, скажімо, розрахунки по телекамерам - то абсолютно конкретно і виглядає просто чудово, а збирання кришичек так і бачиш вживу. Тобто знайомство з окремими проектами дає якісь враження про їх реалізацію, але такі непевні, такі розпливчасті, що довіра...

А питання ж стоїть саме так: чи можна тим людям, що виконували ті проекти, довірити управління містом і державою. Чому державою? Бо партія є національним організмом, місцеві активісти працюють так, як їх навчає центральний офіс, тому стиль роботи в Миколаєві свідчить про розуміння партією в цілому того, що таке партійна робота і як її виконувати.

Тож тепер погляньте на ті проекти і скажіть: ваша довіра до партії зросла?

3. Лідери

Лідери на сайті є, чітко представлені на двох рівнях: керівництво організації як такої і відповідальні за проекти. Це хороша новина, але насправді була вона такою тільки рік назад. Сьогодні постають питання стосовно того, що ж ці симпатичні молоді люди за рік зробили. Та і взагалі, що вони думають про наше життя, чим вони займались. Ні, то не риторична претензія, з якою авторитарний керівник звертається до своїх (недолугих, звісно, як він вважає) підлеглих. Ні, наше запитання чисто організаційного, а як хочете, то й ревізійного штибу: рік роботи мав би бути відображений в планах роботи, нарадах, звітах, якихось там заходах. Чому їх на сайті нема?

А новини? Хіба вони не є звітом про виконану роботу? Ну, до певної міри так, але новини - це для читачів чи споглядачів, а для членів організації має бути показана організаційна документація. Ми ж кажемо про прозорість влади, то чи не є ця вимога абсолютно природньою і для партійних організацій? Тут же виховуються майбутьні депутати, як вони працюють в своїй організації, так вони будуть працювати і в комісіях ради. Можливо хтось буде вважати питання про організаційну документацією зашкарублою бюрократією, але не той, хто має якісь уявлення про менеджмент, реальне управління в реальних організаціях. А вона є, та міська організація? Знов повертаємось до питання про довіру. Дійсно, ці молоді люди - вони організація, партія? Чи так, весела компанія?

4. Фейсбук

Чесно кажучи, не знаю, чи сторінка Фейсбук з'явилась пізніше, чи вона була від самого початку роботи сайту ще рік тому, а я на неї тоді уваги не звернув. Ну як би там не було, а сьогодні сторінка є, працює (https://www.facebook.com/da.mykolaiv/?fref=ts ) і то є ще одним плюсом для Демальянсу. По-перше, сайт звільнений від того, щоб подавати всі новини, можна зосередитись на найбільш вагомих. А по-друге, сторінка безумовно наближує організацію до людей, як членів партії, її симпатиків, так і тих, що тільки знайомляться з партією, придивляються до того, як вона працює, що пропонує, які в неї кадри.

Але і тут повторюється історія з сайтом: А сказали, а про Б якось забули. Зокрема сторінка (як і сайт) не згадує, наприклад, про дискусійну групу Демальянсу, що працює, наскільки мені відомо, на напрямку нашого міського транспорту (https://www.facebook.com/groups/602620213207571/?fref=ts ) Інформаційний ланцюжок рветься, виборець просто не знає про те, що це ж Демальянс докладає своїх зусиль для того, щоб стан міського транспорту покращити. Яке ж тут зростання довіри до партії, як вона забула про себе і згадати?

4. Висновки

То може виходить, що краще було б той сайт і не заводити? Адже загальне враження таке, що значною мірою він не виправдав надій, не став реальним елементом, що працює на позитивний результат під час виборів.

Ні, краще навчатись працювати по-справжньому. Так, рік минув, але до виборів можна встигнути і сайт, і сторінку реально покращити - саме з точки зору довіри, яку він має викликати у відвідувача. А ця робота, як і у будь-якому конкретному практичному питанні, вона ніколи не закінчується, завжди є сенс проводити ревізію, обмірковувати результати і йти далі.

Стривайте, а чого ж інші миколаївські партійні організації приклад Демальянсу не наслідують, його досвід не вивчають і сайти не запроваджують? Я думаю через те, що є партіями кадровими, а відтак поширенням якихось ідеологій серед населення, формуванням і розвитком місцевих партійних організацій абсолютно не цікавляться. А Демальянс, нехай і не ідеально, але рушить саме в цьому напрямку. Чи не надто повільно, то вже побачимо на виборах.